Clik aku dan tgk...


Tuesday, 24 May 2011

Selesai seMua Final Assignment!!

Pergh! akhirnya selesai gak Final assignment aku..huhu... Alhamdulillah ak dapat wat ngan baik and  sekarang yang tinggal just Final pAper je..hehe...pg td dah lepas 1 dah..ade lagi 3 paper jew ak nk jawab hari khamis, jumaat and selase depan...yg paling ak risau....hari selase 2...agak memeningkan jugak la...Tp papew pown ak akan wat yg terbaik demi diri ak sendiri!! doakan ak ea...:)

Saturday, 21 May 2011

Final + WorK = BuZy!!!

Seminggu ny mmg banyak giler kerje nk kne siapkan...Final2...dah la x siap ag....adoi..just ade 1 jew ag tggl..tp ny yg kemuncak kemalasannyer..huhu...tp...akan ku redah jua dengan bersungguh2..huhu...doakan ak..huhu..:P
mggu depan ade Final Exam plak..huhu..bole x....:)

Sunday, 8 May 2011

Bersepah..

Cerita ini bermula setelah 3 orang yang selamat dari kapal terbang terhempas dilautan. Mereka bertiga selamat setelah berenang kesebuah pulau dan diselamatkan oleh sebuah helicopter persendirian yang melintas dipulau tersebut. Ketiga2 mereka terdiri dari rakyat Amerika 1 Malaysia 1 dan indon 1.

Semasa dalam penerbangan itu terlihatlah oleh orang Amerika buah apple lalu dikunyahnya sekali terus dibuang gigit sekali terus buang kat luar kononnya nak menunjuk-nunjuk . Bila ditanya apasal gigit sekali terus buang ngan selamba dia jawab kat negeri dia berlambak-lambak..


pastu orang indon ni Nampak rokok kretek lalu dihisap nya sekali sedut..terus buang ..diambil lagi sebatang hisap sekali sedut terus dibuang keluar sambil berkata "loeh ...NGAK apa kat negeri gue banyak benda ni.." dan habis je dia bercakap dengan tak semene-mena orang Malaysia ni terus tolak dia keluar.

terkejutlah orang amerika tu !!!! kenape kamu tolak dia ???

“Don`t worry sir” kat negera saya bersepah lagi diorang tu”

Saturday, 7 May 2011

KErje2..

Penat giler ak rini..pagi2 dah kne bagun awl coz ade training bola sepak kat padang..dari kul 9 - kul 12.30... mmg gelap la kulit ak..haha..tapi mmg penat giler r tadi...mcam nk pitam pown ade gak...esok ade tournament futsal lak kat....kat mne erk...lupa r..huhu..:p.. papew pown wish me luck tok esok k..huhu.... yosh!! semangat ny..:p..hahaha

Friday, 6 May 2011

Nama Anak versi or ang Jawa..:P


Pilihan nama jawa yang bagus-bagus diperturunkan. Kalau kawin dengan Jawa, eloklah guna nama ini untuk anak.Pilihlah nama yang anda berkenan untuk anak-anak anda nanti :-

Pandai tanam bunga, diberikan nama -Rosman.
Pandai membaiki kereta, namakan -Karman
Avera ge dalam golf - Parman
Pandai dlm penulisan - Suratman
Gagah perkasa - Suparman
Boleh mendengar sambil berjalan -Wakiman
Selalu bertanya - Azman (loghat jawa bunyi Asman)
Pandai buat kuih - Paiman
Pakar jualan - Salman
Pakar pasal alam sekitar - JASman (Jab. Alam Sekitar)
Pandai melukis, tulis sajak, nyanyi lagu - Saniman
Doktor gigi - Sugiman
Supaya cepat naik pangkat - Yasman
Bakal kaki pukul dan dera orang -Deraman
Yang ada darah Bengali - Manbai
Pandai organise skim cepat kaya -Pakman (Te' Lo)
Mat rock - Rokman
Jadi polis trafik - Saman
Pakar kunci - Lokman
Baik budi pekerti - Budiman
Buat kerja ala kadar - A. Kadarisman
Suka bagi orang susah - Sukarman
Suka mengada-ngada - Ngadiman
Dua alam - Herman
Paling tak guna - Koman
Selalu sakit - Deman
Kalau yang kuat berlawan - Ultraman
Yang suka main daun terup poker -Pokemon

Thursday, 5 May 2011

Sengal

Chot nak pegi tengok wayang kat panggung dengan isterinya. Sampai di kaunter tiket, Chot beli dua tiket untuk dirinya dan isterinya. Tak lama kemudian, Chot datang semula ke kaunter tiket tadi dan membeli dua lagi tiket... Kemudian, Chot datang lagi sekali untuk membeli dua lagi tiket.

Kali ini penjual tiket itu membuka sedikit cermin kaca di kaunternya dan bertanya, "Bukan ke encik dah membeli dua tiket dan kemudian datang lagi untuk membeli dua lagi tiket tadi?" Chot menjawab, "Betul! Tapi ader sorang mangkuk hayun yang berdiri kat depan pintu masuk panggung tu asyik koyakkan tiket saya ajer!!"

Hahaha

Asri berasa lapar lalu dia pergi ke sebuah restoran untuk makan tengahari..Tiba2 dia ternampak kawan nya duduk minum seorang diri, keadaan nya agak bercelaru seperti tidak terusus... lalu dia pun menyapa kawannya itu...

Asri: Eh..yusof... Kenapa ko ni...nampak sedih je..teruk keadaan ko..cam frust jer..putus cinta ke..cerita la aku nak dengar..mana tau aku boleh tolong.

Perlahan Yusof memandang...lalu mengeleng mengatakan bukan dia putus cinta..lalu dia mula cerita masalah yang menimpa nya

Yusof: Bulan May lepas..mak aku meninggal..tinggalkan aku wang sebanyak RM10,000...

Asri: Aku ucapkan tahziah pada ko..sbar la ye...

Yusof: Bulan Jun yang lepas pulak...ayah aku pulak meninggal...dia wasiatkan aku wang sebanyak RM50,000...

Air mata Yusof mengalir ke pipi nya ..di kesat nya pelahan..Asri menenangkan sabahat nya itu..

Asri: Sungguh pilu..ibu bapa meninggal dalam masa yang singkat...patutla ko begini rupa...byk2 la berdoa semoga roh nya di cucuri rahmat...

Yusof: Bln lepas pulak...Mak cik sedara aku yang menjaga aku pula meninggal..die meninggalkan aku wang sebanyak RM15,000...

Lalu yusof mula meraung ...terdiam seketika Asri di buat nya...Yusof diam seketika dan menyambung cerita nya...

Yusof: Sekarang...takde sorang pun yang meninggal..Huawaaaaaaaaaaaaaaaa

Malam Di Kelas Media Digital ( Wat assignment math )

Haha..malam ny meriah kelas ak...bdak datang buat keje..ade yg buat kje..ade yang maen game..haha..ny group yg wat kje math..esok nk kne anta..haha...posing jew lebih an..:p kje bkn buat pown 2..haha..

Editing aG..haha..jahat x?..

Huhu..dimasa assignment berbaris-baris...kepale dah xleh nk teruskan wat kje....mula la bukak abobe photoshop n edit gambar..haha...ngan mggunakan kamera Canon D1000...Aku mntak kawan ak snap gambar ak...terus ak edit..huhu..ny la hasilnya...amacam?..oke x?...huhu..

Wednesday, 4 May 2011

Drawing Fundamental

Posing Maut pnye smbil wayt kje.huhuhu..:)


Kelas Drawing Fundamental td ak kne drawing pemandangan mggunakan media water colour...memang tak pernah ak guna la..huu...biase kat sekolah ak gune poster colour ngan kertas lukisan jew...tp td kne gne water colour paper ngan alpha colour..mmg mencabar gak la..hehe..tp papew pown bole buat pnyer...huhu..:) nntkan hasilnya..:)

Pak Pandir Makan Mc'Donald...

Suatu hari Pak Pandir yang baru lepas dapat duit raya ingin makan di Mc'Donalds. Bila dia sampai dia tak tahu nak order apa..maklumlah tinggal terpencil di hujung kampung. Sedang dia berfikir, datang seorang lelaki lingkungan 30'an ditepinya. Ahmad namanya. Pak Pandir pun merancang untuk meminta seperti apa yang Ahmad minta.

Ahmad : Bagi Big Mac satu..
Pak Pandir: Bagi Big Mac satu...
Ahmad: Air...Bagi air coke yer...
Pak Pandir: Air...Bagi air coke yer...

Ahmad pun menjeling pada Pak Pandir namun Pak Pandir buat tak tahu ajer...

Ahmad: Ooo yer cik..bagi ash-tray satu yer (masa tu McD boleh merokok lagi)
Pak Pandir : Ooo yer cik...bagi ash-tray satu yer...

Ahmad mula meradang lalu memarahi Pak Pandir...

Ahmad : Hoi...yang kau pesan sama macam aku tu kenapa hah...takder otak ker?

Nak tahu apa Pak Pandir jawab? lebih kurang begini:

Pak Pandir: Aper..kau ingat kau sorang jer ker makan ash-tray?!?
Huhu....Ny artwork ak in Visual Communication..huhu..Date line hari nie...semua kelam kabut buat finishing..hahaha...kelam kabut semua budak..nasib baik smpat siap...sebelah ak ecah ganu..die pown nk jugak die pnyer artwork....huhu...die buat pasal " cegah maksiat " hehe...lawa an die pnyer papan tanda..hehe...ak plak wat pasal direction signage... Tp more mcam stand signage...huuhuu...:)

Monday, 2 May 2011

Entah Papew Tah Editing Ny..aHk3..:P

Lawak la Aminah..hahaha


Aminah adalah sorang budak pompuan yang malas dan tak pernah tumpukan perhatian. 1 hari kat kelas agama,dia tido je cam biasa. Ustazah pun tanya soalan "Sape orang yang patut kita hormati dan sayangi?". Takde sape jawab. Ada ar sorang budak laki kat belakang Aminah tu jahat sikit. Dia pun cocok bontot Aminah dengan jarum,Aminah pun menjerit "MAK!!" Ustazah pun puji Aminah sebab bagi jawapan yang betol.

Aminah sambung tido balik. Ustazah tanya lagi soalan. "Sape pencipta alam dan segalanya?" Budak tu cocok lagi ngan jarum,Aminah pun menjerit "YA ALLAH!!" Sekali lagi ustazah puji dia sebab bagi jawapan yang betol. Aminah sambung tido balik. Pastu ustazah pun tanya lagi soalan. "Apa yang patut sorang isteri ucapkan pada suami setiap kali sebelum tidur?" Budak tu cocok lagi. Tapi kali ni Aminah bengang dan dia kata "Ko cocok bontot aku pakai benda tu lagi siap ko!!" Ustazah tu terus pengsan.

Lawak Eksekutiff..:)

Seorang CEO ingin mencari eksekutif baru dalam syarikatnya. Dari beribu permohonan, hanya empat yang betul-betul menarik perhatiannya.
Bagaimanapun beliau tidak dapat memilih antara keempat-empat orang calon tersebut, lantas memanggil kesemuanya untuk ditemuduga (beliau tidak sekaya Donald Trump untuk menganjurkan temuduga seperti The Apprentice).
Setelah keempat-empat calon berada di hadapan beliau, CEO tadi pun mula berkata
“Saya ada satu soalan yang mungkin memberi jawapan berbeza, calon yang memberikan jawapan terbaik akan diterima untuk bekerja di sini ”
“Soalannya adalah apakah perkara atau benda yang paling pantas sekali?” tanya CEO tersebut.
Calon pertama berkata ” FIKIRAN , kerana kadang ianya datang sendiri tanpa kita sedari”
“Bagus , satu jawapan yang baik ” kata CEO tadi. ” Kamu pula ? “tanyanya kepada calon kedua.
“KELIP MATA , kerana tanpa kita sedari , sebelum sempat kita buat apa pun, mata kita dah berkelip ” jawab calon kedua.
“Satu jawapan yang sangat baik , lagipun perumpamaan melayu pun ada sebut SEKELIP MATA melambangkan kepantasan ” kata CEO itu.
” Bagaimana kamu pula?” tanya CEO kepada calon ketiga.
“Kalau kita tengok, lampu KLCC dihidupkan dengan pantas walaupun bangunan tu tinggi. Jadi saya rasa MENGHIDUPKAN LAMPU adalah paling pantas” jawab calon ketiga.
“Jawapan yang terhebat setakat ni. Bagaimana pula dengan kamu?” CEO terus mengusulkan soalan kepada calon keempat dengan merasakan calon ketiga hampir pasti menjadi eksekutif baru di syarikatnya dengan jawapan yang sangat bagus sebentar tadi.
” Setelah diteliti jawapan calon-calon sebelum saya ni tadi, saya rasa perkara yang paling pantas sekali adalah CIRIT-BIRIT ” jawab calon keempat dengan yakin sekali.
“Haaa…? CIRIT-BIRIT ? Kamu ni tak serius langsung, macam mana kamu boleh mintak kerja dengan syarikat saya ni ?” CEO terkejut dengan jawapan calon keempat tadi.
“Begini tuan, malam kelmarin saya terjaga di tengah malam dengan rasa sakit perut yang amat sangat. Belum sempat saya FIKIR , KELIP MATA atau MENGHIDUPKAN LAMPU, benda tu dah terkeluar dah”
Calon keempat diterima menjadi eksekutif baru syarikat berkenaan.

Assignment2...huhu..Banyak~~

banYaknyeee Assignment... BI x sentuh ap ag...lagi Drawing xstart ag...ITMD tak siap ag...ap lg2...adoi~~~
sesiape yg nk tolong ku...doi2...:)
kuatkan semangat..haha..:D

Malam yang banyak kerja...:(

Malam ny hujan turun dengan sejuknyer...memang best la klaw dapat tarik selimut n bantal n then tidor..ahk3.... tp...sekarnag nie kerja ak banyak la plak,,,adoi...nk buat kerja, nk buat kerja..nk buat kerja...nk buat kerja...huhuu....doakan ak siapkan kerja yer,,, :)

Mase nk Bayar Parking at mesin....

meh ak sambung...hehe...lepas 2 ak bangun n wat mcam xde papew yg terjdi..hehehe....ak terus pergi kat kawan ak yang nk bayar tiket parking ni...mase 2 orank x ramai ag....kiteornak pown berborak sambil die nk masukkan tiket 2 dalam mesin 2..:p .....tibe2 jew mesin 2 kua lampu kelip2 warne merah...ak ngan kawan ak dah pelik dah...entah kenape plak mesin ny....kiteornak dah risau dah....pas2 ak tgk2 balik...rupe2nye kawan ak ny masukan tiket 2 kat tempat masukan duit...huhu..:p....ak dah tergelak2 dah mase 2..tp pada mase yg same cube nk kuakan tiket 2...tapi xleh..:p  die dah risau dah..mase2 jugak la tibe2 ramai la plak orank yang beratur nk bayar tiket parking kat belakang kiteornak....dengan muke tak bersalah...kitrorank pown cakap.. " mesin ny xleh pkai..ade orank tersalah masukkan tiket kat tempat duit"..huhu..semua yang beratur td mengeluh..:p n cari tempat bayar yg laen n ade yg cube kuakan tiket 2..huhu...pas2 kiteonk planning nk kua jew..nk g amik card yg baru kat bawah..:)...tp mase kat bawah lak ade orank jage lak tmpat tiket 2....adohai...pas2 ak pown bagi cadangan.." ap kate kite ngaku jew tiket kite sangkut?..nnt suruh die amikkan" kat pekerje die la...hehe..sbb mase kat atas 2 mmg nk gtaw tp xde orank yg jage...semua setuju...tp....yg kne g bagitahunye ak jugak.=.="
xpew la...ak pown wat muke tak bersalah pegila cakap kat abg yg jage tiket kat depan 2..:p...lepas2 die call kawan die....die suruh ak tggu jap..kat 10 minit gak la ak tggu...kawan die sampai n bagi tiket 2 kat kiteorank..:)...lepas 2 kite orank pown gelak2 dlam kereta sbb teringat 2 kejadian kat dalam mall tadi 2..hahahaha..:p

Pengalaman Yang Susah Ak NK lpekan..huhu

Hari sabtu ritu an..lepas ak balik jew dari kubur, ak planing nk kua ngan kawan ak...sebab nk g bli barang laptop ak kat East Cost Mall ( ECM ) kat kuantan...so kul 3 tu ak tggu kawan ak kat kedai produa kat depan giant kat umah ak...dalam kul 3.20 die sampai..so kitorang pown terus ke ECM...mase sampai kat sne 2 Kereta punyala banyak...sebab hari 2 ade jom heboh kat kuantan..so ramai la orang kua...kiteorank pown cari parking kat bahagian atas bangunan 2...lepas jumpew parking 2 kiorank pown terus masuk ke dalam...Kejadian yang kelakar ny terjadi mase nk balik dari ECM 2..huuhu...kiteornak ngan borak2 kat depan foodcort kat tingkat atas sekali 2...mase 2 kawan ak sorank ni nk bayar duit parking...entah mcam mne mase ak nk berpaling kebelakang nk tgk die...ak boleh tergelincir pas2 terduduk kat atas lantai 2...:( segan giler...kawan2 ak semua dah tergelak2 kat ak...tp nasib baik tak ramai orang yang nampak..:p huhu...klaw x ak rase semua yg ade kat situ mesti gelak besar pnyer...Hahahaha....nntkan sambungannyer...(sbb nk kne jadikan 5 post ) huhu

Balik Kuantan..

Hari jumaat lepas ak balik kuantan...seronok dapat jmpew family and ak terdapat beberape perkare yang tak dapat ak duga terjadi...Aku sampai kat umah lebih kurang kul 2 pagi..mase 2 ayah ak amik...pas2 ayah ak cakap jiran ak baru jew meninggal kul 1.30 tadi...takziah ak ucapkan...jiran ak ny dah tua dah..dulu mase kecik2 selalu g umah die..sbb isteri die ajar ak ngaji...:)
pada keesokan paginye plak ak bangun awal pagi...coz ak ngan kawan2 ak pergi tolong gali kubur..
nie pengalaman pertame ak..rase takut ade gak...tapi ak lawan balik..huhu..ny pertama kali ak wat bende mcam ny..tapi papew pown....ak seronok dapat balik kuantan..:) dapat jumpe mak, ayah, nenek, adik beradik, and kawan2 lame..huhuhu...:)

Jom Tengok Korang Hebat Ke tak..haha



Suara Kuda Yg Merdu..uhuhu