Clik aku dan tgk...


Tuesday, 24 May 2011

Selesai seMua Final Assignment!!

Pergh! akhirnya selesai gak Final assignment aku..huhu... Alhamdulillah ak dapat wat ngan baik and  sekarang yang tinggal just Final pAper je..hehe...pg td dah lepas 1 dah..ade lagi 3 paper jew ak nk jawab hari khamis, jumaat and selase depan...yg paling ak risau....hari selase 2...agak memeningkan jugak la...Tp papew pown ak akan wat yg terbaik demi diri ak sendiri!! doakan ak ea...:)

Saturday, 21 May 2011

Final + WorK = BuZy!!!

Seminggu ny mmg banyak giler kerje nk kne siapkan...Final2...dah la x siap ag....adoi..just ade 1 jew ag tggl..tp ny yg kemuncak kemalasannyer..huhu...tp...akan ku redah jua dengan bersungguh2..huhu...doakan ak..huhu..:P
mggu depan ade Final Exam plak..huhu..bole x....:)

Sunday, 8 May 2011

Bersepah..

Cerita ini bermula setelah 3 orang yang selamat dari kapal terbang terhempas dilautan. Mereka bertiga selamat setelah berenang kesebuah pulau dan diselamatkan oleh sebuah helicopter persendirian yang melintas dipulau tersebut. Ketiga2 mereka terdiri dari rakyat Amerika 1 Malaysia 1 dan indon 1.

Semasa dalam penerbangan itu terlihatlah oleh orang Amerika buah apple lalu dikunyahnya sekali terus dibuang gigit sekali terus buang kat luar kononnya nak menunjuk-nunjuk . Bila ditanya apasal gigit sekali terus buang ngan selamba dia jawab kat negeri dia berlambak-lambak..


pastu orang indon ni Nampak rokok kretek lalu dihisap nya sekali sedut..terus buang ..diambil lagi sebatang hisap sekali sedut terus dibuang keluar sambil berkata "loeh ...NGAK apa kat negeri gue banyak benda ni.." dan habis je dia bercakap dengan tak semene-mena orang Malaysia ni terus tolak dia keluar.

terkejutlah orang amerika tu !!!! kenape kamu tolak dia ???

“Don`t worry sir” kat negera saya bersepah lagi diorang tu”

Saturday, 7 May 2011

KErje2..

Penat giler ak rini..pagi2 dah kne bagun awl coz ade training bola sepak kat padang..dari kul 9 - kul 12.30... mmg gelap la kulit ak..haha..tapi mmg penat giler r tadi...mcam nk pitam pown ade gak...esok ade tournament futsal lak kat....kat mne erk...lupa r..huhu..:p.. papew pown wish me luck tok esok k..huhu.... yosh!! semangat ny..:p..hahaha

Friday, 6 May 2011

Nama Anak versi or ang Jawa..:P


Pilihan nama jawa yang bagus-bagus diperturunkan. Kalau kawin dengan Jawa, eloklah guna nama ini untuk anak.Pilihlah nama yang anda berkenan untuk anak-anak anda nanti :-

Pandai tanam bunga, diberikan nama -Rosman.
Pandai membaiki kereta, namakan -Karman
Avera ge dalam golf - Parman
Pandai dlm penulisan - Suratman
Gagah perkasa - Suparman
Boleh mendengar sambil berjalan -Wakiman
Selalu bertanya - Azman (loghat jawa bunyi Asman)
Pandai buat kuih - Paiman
Pakar jualan - Salman
Pakar pasal alam sekitar - JASman (Jab. Alam Sekitar)
Pandai melukis, tulis sajak, nyanyi lagu - Saniman
Doktor gigi - Sugiman
Supaya cepat naik pangkat - Yasman
Bakal kaki pukul dan dera orang -Deraman
Yang ada darah Bengali - Manbai
Pandai organise skim cepat kaya -Pakman (Te' Lo)
Mat rock - Rokman
Jadi polis trafik - Saman
Pakar kunci - Lokman
Baik budi pekerti - Budiman
Buat kerja ala kadar - A. Kadarisman
Suka bagi orang susah - Sukarman
Suka mengada-ngada - Ngadiman
Dua alam - Herman
Paling tak guna - Koman
Selalu sakit - Deman
Kalau yang kuat berlawan - Ultraman
Yang suka main daun terup poker -Pokemon

Thursday, 5 May 2011

Sengal

Chot nak pegi tengok wayang kat panggung dengan isterinya. Sampai di kaunter tiket, Chot beli dua tiket untuk dirinya dan isterinya. Tak lama kemudian, Chot datang semula ke kaunter tiket tadi dan membeli dua lagi tiket... Kemudian, Chot datang lagi sekali untuk membeli dua lagi tiket.

Kali ini penjual tiket itu membuka sedikit cermin kaca di kaunternya dan bertanya, "Bukan ke encik dah membeli dua tiket dan kemudian datang lagi untuk membeli dua lagi tiket tadi?" Chot menjawab, "Betul! Tapi ader sorang mangkuk hayun yang berdiri kat depan pintu masuk panggung tu asyik koyakkan tiket saya ajer!!"

Hahaha

Asri berasa lapar lalu dia pergi ke sebuah restoran untuk makan tengahari..Tiba2 dia ternampak kawan nya duduk minum seorang diri, keadaan nya agak bercelaru seperti tidak terusus... lalu dia pun menyapa kawannya itu...

Asri: Eh..yusof... Kenapa ko ni...nampak sedih je..teruk keadaan ko..cam frust jer..putus cinta ke..cerita la aku nak dengar..mana tau aku boleh tolong.

Perlahan Yusof memandang...lalu mengeleng mengatakan bukan dia putus cinta..lalu dia mula cerita masalah yang menimpa nya

Yusof: Bulan May lepas..mak aku meninggal..tinggalkan aku wang sebanyak RM10,000...

Asri: Aku ucapkan tahziah pada ko..sbar la ye...

Yusof: Bulan Jun yang lepas pulak...ayah aku pulak meninggal...dia wasiatkan aku wang sebanyak RM50,000...

Air mata Yusof mengalir ke pipi nya ..di kesat nya pelahan..Asri menenangkan sabahat nya itu..

Asri: Sungguh pilu..ibu bapa meninggal dalam masa yang singkat...patutla ko begini rupa...byk2 la berdoa semoga roh nya di cucuri rahmat...

Yusof: Bln lepas pulak...Mak cik sedara aku yang menjaga aku pula meninggal..die meninggalkan aku wang sebanyak RM15,000...

Lalu yusof mula meraung ...terdiam seketika Asri di buat nya...Yusof diam seketika dan menyambung cerita nya...

Yusof: Sekarang...takde sorang pun yang meninggal..Huawaaaaaaaaaaaaaaaa

Malam Di Kelas Media Digital ( Wat assignment math )

Haha..malam ny meriah kelas ak...bdak datang buat keje..ade yg buat kje..ade yang maen game..haha..ny group yg wat kje math..esok nk kne anta..haha...posing jew lebih an..:p kje bkn buat pown 2..haha..

Editing aG..haha..jahat x?..

Huhu..dimasa assignment berbaris-baris...kepale dah xleh nk teruskan wat kje....mula la bukak abobe photoshop n edit gambar..haha...ngan mggunakan kamera Canon D1000...Aku mntak kawan ak snap gambar ak...terus ak edit..huhu..ny la hasilnya...amacam?..oke x?...huhu..

Wednesday, 4 May 2011

Drawing Fundamental

Posing Maut pnye smbil wayt kje.huhuhu..:)


Kelas Drawing Fundamental td ak kne drawing pemandangan mggunakan media water colour...memang tak pernah ak guna la..huu...biase kat sekolah ak gune poster colour ngan kertas lukisan jew...tp td kne gne water colour paper ngan alpha colour..mmg mencabar gak la..hehe..tp papew pown bole buat pnyer...huhu..:) nntkan hasilnya..:)

Jom Tengok Korang Hebat Ke tak..haha



Suara Kuda Yg Merdu..uhuhu